Heerlen, 26 februari 2025 – Hogeschool Zuyd geeft de integratie van zorg en technologie vorm door het Didactisch EPD in gebruik te nemen. Het Didactisch EPD biedt studenten en docenten een realistische omgeving waarin digitale dossier rondom patiënt, cliënt of zorgvrager centraal staat. De introductie van het Didactisch EPD sluit naadloos aan bij de visie van de hogeschool om praktijkgericht onderwijs te versterken en studenten optimaal voor te bereiden op hun toekomstige loopbaan in de zorgsector.
Tijdens de Technology Experience Day 2025 (TED25), georganiseerd op de campus van Zuyd Hogeschool, speelt het Didactisch EPD ook een informatieve rol. Medewerkers van Consortium Beroepsonderwijs leveren een bijdrage door middel van demonstraties en presentaties over de mogelijkheden van het Didactische EPD.
Bezoekers krijgen een inkijk in de functionaliteiten en toepassingen van het Didactisch EPD, zoals patiëntendossiers, zorgplannen en protocollen die aansluiten bij de dagelijkse praktijk in de gezondheidszorg.

Het Didactisch EPD biedt studenten de kans om vaardigheden op het gebied van elektronische dossiervoering en multidisciplinaire samenwerking te ontwikkelen. Door deze implementatie draagt Hogeschool Zuyd bij aan de innovatie binnen zorgopleidingen en aan een betere aansluiting tussen onderwijs en praktijk.
Hogeschool Zuyd bevestigt haar ambitie om zorgtechnologie en onderwijs te integreren, met als doel toekomstbestendige professionals op te leiden.
De Technology Experience Day 2025 fungeert hierbij als een uitgelezen platform om kennis te delen en samenwerkingen binnen het werkveld verder te versterken.